ALGEMENE LEVERINGSVOORWAARDEN
RIVEN BOOKINGS
DEFINITIES

1.1 Opdrachtnemer: RIVEN BOOKINGS

1.2 Opdrachtgever:

De natuurlijke of rechtspersoon in wiens opdracht
diensten worden verleend en/of werkzaamheden worden uitgevoerd en/of aan wie zaken worden geleverd c.q. verkocht, en diens vertegenwoordiger(s), gemachtigde(n), en/of erfgenamen. Ook wel ‘klant’ genoemd in deze voorwaarden.

1.3 Overeenkomst:

De Overeenkomst tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever met betrekking tot het leveren van diensten en/of het verrichten van werkzaamheden en/of levering van zaken waarop deze Algemene Voorwaarden van toepassing zijn.


ALGEMEEN

2.1 Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes, rechtsbetrekkingen en overeenkomsten van opdrachtnemer, Riven Bookings.
2.2 Tenzij door opdrachtgever uitdrukkelijk schriftelijk anders is vermeld, zijn alle aanbiedingen en prijsopgaven van Opdrachtnemer vrijblijvend.
2.3 Afwijkingen van en aanvullingen op deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien uitdrukkelijk schriftelijk overeengekomen.
2.4 Eventueel later door of namens Opdrachtnemer gemaakte aanvullende (mondelinge) afspraken en/of toezeggingen zijn slechts bindend indien deze uitdrukkelijk schriftelijk zijn bevestigd.
2.5 De Opdrachtgever staat in voor de juistheid en volledigheid van maten, eisen, specificaties en andere gegevens die door of namens hem aan Opdrachtnemer zijn verstrekt en die als basis voor de offerte van Opdrachtnemer zijn gebruikt.
2.6 De toepassing van eventuele gebruiksvoorwaarden door de klant wordt hierbij uitdrukkelijk van de hand gewezen.
2.7 Indien enige bepaling van deze Algemene Voorwaarden nietig is of wordt ingetrokken, blijven de overige bepalingen van deze Algemene Voorwaarden volledig van kracht.
2.8 Tenzij anders is vastgelegd, is de administratie van opdrachtnemer doorslaggevend.
2.9 Indien de klant of Opdrachtgever enige prestatie verricht of zich voorbereidt op het nakomen van enige verplichting in de duidelijke verwachting dat een Overeenkomst tot stand zal komen of in de kennelijke veronderstelling dat een Overeenkomst tot stand zal komen, doet de klant dit voor eigen risico.
2.10 Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor om na ondertekening van de overeenkomst en vóór (verdere) uitvoering zekerheid van opdrachtgever te verlangen dat aan alle (betalings)verplichtingen is voldaan.
2.11 Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor om naar eigen goeddunken een derde partij in te schakelen voor de uitvoering van deze overeenkomst, maar kan indien nodig onderhandelen met de Wederpartij en zal de kosten hiervan volgens de verstrekte offerte aan de wederpartij doorberekenen.
2.12 Indien de Opdrachtgever op enig moment tijdens de uitvoering van deze overeenkomst uit meerdere (rechtspersonen) bestaat, zal elk van deze (rechtspersonen) opdrachtnemer hoofdelijk verbonden zijn met betrekking tot de verplichtingen die uit deze overeenkomst voortvloeien.
2.13 Indien een of meer van deze voorwaarden geheel of gedeeltelijk in strijd zijn met enige wettelijke bepaling, blijven deze voorwaarden voor de overige voorwaarden volledig van kracht. Dit terwijl voorts partijen voor wat betreft de ongeldige bepaling geacht worden overeengekomen, datgene wat, wettelijk geoorloofd, de strekking van de buiten werking gestelde bepaling het meest nabij komt.
2.14 Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor deze algemene voorwaarden te wijzigen en/of aan te vullen. Bij materiële wijzigingen zal Opdrachtnemer dit minimaal vijf dagen voordat de desbetreffende wijzigingen of aanvullingen ingaan schriftelijk aan Opdrachtgever mededelen. Tenzij de klant binnen vijf dagen na dagtekening van deze kennisgeving schriftelijk bezwaar maakt, wordt de klant geacht stilzwijgend met de wijzigingen en/of aanvullingen te hebben ingestemd.

PRIJZEN

3.1 Alle offertes zijn in valuta ‘euro’ en exclusief omzetbelasting en andere heffingen welke van overheidswege worden opgelegd, alsmede eventuele in het kader van de Overeenkomst gemaakte kosten of uitgaven, zoals maar niet beperkt, tot reiskosten.
3.2 Tenzij schriftelijk anders is overeengekomen, zijn alle offertes exclusief verpakkings-, verzend- of afleveringskosten.
3.3 Prijzen zijn gebaseerd op ten tijde van offerte bekende prijsbepalende factoren.
3.4 Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor de offerte en/of kennelijke fouten in de offerte te corrigeren.
3.5 Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor haar prijzen te allen tijde te wijzigen als gevolg van wijzigingen in lonen, inkoopprijzen, transportkosten, belastingen en grondstoffen of andere (kost)prijsbepalende factoren. Indien de prijs met meer dan 10% van de overeengekomen prijs stijgt, heeft de opdrachtgever het recht deze Overeenkomst schriftelijk te ontbinden, doch binnen 14 dagen na ontvangst van de aangepaste prijs.
3.6 Een beëindiging van de Overeenkomst door Opdrachtgever ,zoals bedoeld in het vorige artikellid, geeft de Opdrachtgever geen recht op schadevergoeding. Indien Opdrachtgever de Overeenkomst op grond van het vorige artikellid beëindigt, is Opdrachtnemer gerechtigd alle tot het moment van beëindiging gemaakte kosten in rekening te brengen bij Opdrachtgever.

BETALING

4.1 Tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen, dient betaling van facturen te geschieden binnen 14 (veertien) dagen na factuurdatum op de wijze en volgens de door Opdrachtnemer aangegeven betalingscondities.
4.2 Bij niet of niet-tijdige betaling door de klant, is de klant onmiddellijk een rente verschuldigd van 8% van het gefactureerde bedrag per maand conform de wet, waarbij een reeds aangevangen maand als een volle maand wordt beschouwd. Indien Opdrachtgever na aanmaning of ingebrekestelling nalatig blijft de vordering te voldoen, mag Opdrachtnemer de vordering uit handen geven, in welk geval Opdrachtgever naast betaling van het verschuldigde bedrag gehouden is tot vergoeding van alle buitengerechtelijke en gerechtelijke kosten en rente.
4.3 Betalingen strekken steeds ter mindering op verschuldigde kosten en rente (in die volgorde) en vervolgens in mindering op de hoofdsommen waarbij oudere voor nieuwere gaan.
4.4 De klant heeft geen recht op verrekening of opschorting van betalingen.
4.5 Opdrachtnemer heeft het recht deze Overeenkomst in meerdere fasen uit te voeren en de uitgevoerde onderdelen afzonderlijk te factureren. Alsdan factureert de Opdrachtnemer terstond nadat de betreffende fase van de Overeenkomst is uitgevoerd, respectievelijk nadat de opdracht/order is bevestigd door Opdrachtnemer.
4.6 Bij Overeenstemming met Opdrachtgever is Opdrachtnemer gerechtigd volledige vooruitbetaling van het factuurbedrag te verlangen.
4.7 De Opdrachtnemer is gerechtigd direct na het uitbrengen van de offerte te factureren
4.8 De Opdrachtnemer kan bij het sluiten van de Overeenkomst zekerheid bedingen van Opdrachtgever.
4.9 Klachten over facturen dienen binnen 14 (veertien) dagen na factuurdatum bij Opdrachtnemer te zijn ingediend, anders geldt de factuur als goedgekeurd.

Totstandkoming en duur van de overeenkomst

5.1 Deze Overeenkomst komt tot stand doordat Opdrachtgever op de offerte of prijsopgave schriftelijk of mondeling instemt met de van toepassing zijnde algemene voorwaarden van Opdrachtnemer of doordat Opdrachtnemer is begonnen met het leveren van diensten of producten.
5.2 De Overeenkomst komt tot stand binnen een bepaalde in de orderbevestiging vermelde termijn of tijdsduur.
5.3 Alle door RIVEN BOOKINGS verstrekte afbeeldingen, specificaties, gegevens dienen slechts ter referentie en kunnen nimmer aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van deze Overeenkomst.
5.4 Elke Overeenkomst komt enkel tot stand onder de voorwaarde van voldoende levering van de betreffende zaken.

Verplichtingen van de Opdrachtgever

6.1 Om de uitvoering van deze overeenkomst zo goed mogelijk volgens planning te laten verlopen zal de Opdrachtgevr, indien nodig, met schriftelijke instemming van beide partijen voor voldoende personeel binnen haar organisatie zorgen en voor het overige al het materiaal en hulpmiddelen ter beschikking stellen.

Leveringstermijn(en)

7.1 Alle door Opdrachtnemer genoemde of overeengekomen (leverings)termijnen zijn gebaseerd op gegevens die bij aanvang van de overeenkomst aan Opdrachtnemer bekend waren.
7.2 Opdrachtnemer zal zich zo goed mogelijk inspannen de overeengekomen (leverings)termijnen zoveel mogelijk na te komen. De enkele overschrijding van opgegeven of overeengekomen (leverings)termijnen levert geen wanprestatie van Opdrachtnemer op.
7.3 Opdrachtnemer is bij overschrijding van de termijn eerst in verzuim nadat Opdrachtgever Opdrachtnemer schriftelijk in gebreke heeft gesteld. De aan de Opdrachtnemer gebonden termijnen zijn nimmer te beschouwen als fatale termijnen.
7.4 De Opdrachtnemer is niet gebonden aan (leverings)termijnen die niet meer gehaald kunnen worden als gevolg van buiten zijn macht gelegen omstandigheden na het sluiten van deze overeenkomst of als gevolg van overeengekomen wijzigingen in de inhoud of omvang van deze Overeenkomst.

Overmacht

8.1 In geval van overmacht heeft de Opdrachtnemer het recht de uitvoering van zijn verplichtingen geheel of gedeeltelijk op te schorten en kan de Opdrachtgever geen nakoming of schadevergoeding vorderen.
8.2 De Opdrachtgever is niet gerechtigd deze Overeenkomst te ontbinden indien de Opdrachtnemer gebruik maakt van zijn opzeggingsbevoegdheid.
8.3 Indien de overmacht langer dan twee maanden duurt, zijn beide partijen gerechtigd deze Overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden zonder betaling van schadevergoeding, mits de Opdrachtnemer voor of na de overmacht gedeeltelijk aan zijn verplichtingen heeft voldaan. Bij overmacht heeft de Opdrachtnemer steeds recht op een evenredige toeslag.
8.4 Opdrachtnemer heeft ook het recht zich op overmacht te beroepen indien de overmacht plaatsvond nadat ze haar verplichtingen had moeten nakomen.
8.5 Onder overmacht wordt verstaan elke vorm van de wil van de partijen onafhankelijk c.q. onvoorziene omstandigheid waardoor nakoming van de Overeenkomst redelijkerwijs door Opdrachtgever niet meer van Opdrachtnemer kan worden verlangd.
8.6 Onder overmacht wordt mede verstaan ​​stakingen, bovenmatig ziekteverzuim, vervoersmoeilijkheden, brand, overheidsmaatregelen, contingenteringen en/of bedrijfsstoringen quota en/of bedrijfsstoringen van Opdrachtnemer en/of diens toeleveranciers waardoor Opdrachtnemer en/of diens toeleveranciers niet (meer) aan haar verplichtingen kunnen voldoen.

Aansprakelijkheid

9.1 De aansprakelijkheid van Opdrachtnemer en zijn vertegenwoordigers/gevolmachtigden, werknemers en door Opdrachtnemer ingeschakelde derden is te allen tijde beperkt tot het bedrag dat Opdrachtnemer in het desbetreffende geval onder de toepasselijke aansprakelijkheidsverzekering uitkeert, vermeerderd met het eigen risico met inachtneming van toepasselijke polisvoorwaarden. Indien om welke reden dan ook geen uitkering krachtens bovengenoemde verzekering mocht plaatsvinden, is iedere aansprakelijkheid van Opdrachtnemer te allen tijde beperkt tot het bedrag dat Opdrachtgever aan Opdrachtnemer heeft betaald ter zake van deze Overeenkomst of de met aansprakelijkheid samenhangende onderdelen daarvan tot een maximum van maximaal 3000 euro.
9.2 Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor gevolgschade, waaronder maar niet beperkt tot: gevolgschade, gederfde omzet, gederfde winst, gemiste besparingen en/of schade door bedrijfsstagnatie.
9.3 Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan ​​doordat door of namens Opdrachtgever verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens dan wel door opdrachtgever verstrekte personen of zaken zijn.
9.4 Opdrachtgever is verplicht tijdig een adequate bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering (AVB) af te sluiten en op eerste verzoek een afschrift aan opdrachtnemer te overleggen.

 

 

Vrijwaring

10.1 Opdrachtgever vrijwaart de Opdrachtnemer van alle aanspraken die derden in verband met de uitvoering van deze overeenkomst mochten doen gelden.
10.2 Indien Opdrachtnemer te maken krijgt met een derde als bedoeld in het eerste lid van dit artikel, is Opdrachtgever verplicht Opdrachtnemer in en buiten rechte bij te staan ​​en onverwijld alle maatregelen te nemen die Opdrachtgever in een dergelijk geval kan nemen. Mocht de Opdrachtgever in gebreke blijven in het nemen van passende maatregelen, dan is Opdrachtnemer, zonder melding van de tekortkoming, gerechtigd zelf daartoe over te gaan. Alle door de Opdrachtnemergemaakte kosten komen volledig voor rekening van de Opdrachtgever

Geldigheidsduur

11.1 Naast de wettelijke verjaringstermijn bedraagt ​​de verjaringstermijn voor alle vorderingen en verweren van opdrachtgever jegens opdrachtnemer twee maanden (maar dertien maanden voor consumentenafnemers) vanaf de datum waarop dergelijke vorderingen en verweren zijn ontstaan.

Beëindiging van de overeenkomst

12.1 Opdrachtnemer kan deze Overeenkomst te allen tijde met onmiddellijke ingang beëindigen of ontbinden zonder enige schadevergoeding aan Opdrachtgever te betalen en onverminderd het recht van Opdrachtnemer om schadevergoeding van Opdrachtgever te vorderen in de volgende gevallen:
a) de Opdrachtgever één of meer van zijn verplichtingen niet, niet tijdig en niet binnen een redelijke termijn nakomt;
b) de Opdrachtgever surseance van betaling wordt verleend of failliet wordt verklaard, dan wel een verzoek daartoe indient;
c) het bedrijf van de Opdrachtgever wordt beëindigd of overgedragen, al dan niet gedeeltelijk;
d) Conservatoir of executoriaal beslag ten laste van Opdrachtgever wordt gelegd, tenzij Opdrachtgever binnen acht kalenderdagen na een daartoe strekkend verzoek van Opdrachtnemer naar het redelijk oordeel van Opdrachtnemer passende zekerheid heeft gegeven voor al hetgeen Opdrachtgever aan Opdrachtnemer verschuldigd is en zal worden; en/of
e) Zich enig andere omstandigheid voordoet, waardoor Opdrachtnemer uit een mededeling van Opdrachtgever moet afleiden dat deze in de nakoming van de Overeenkomst zal tekortschieten.
12.2 In de in artikel 12.1 genoemde gevallen is het door Opdrachtgever aan Opdrachtnemer verschuldigde (inclusief eventuele rente en schadevergoeding) terstond en in zijn geheel opeisbaar.

Consumenten – herroepingsrecht

(Uitsluitend) Indien de Opdrachtgever een consument is die producten of diensten van de Opdrachtnemer afneemt via internet, telefoon of postorder, dan geldt het navolgende in Artikel 13 in aanvulling – en zo nodig in afwijking van – deze algemene voorwaarden. De consument-opdrachtgever wordt hierin ook wel ‘klant’ genoemd.

Levering van producten
13.1 Bij de aankoop van een Product heeft de Consument of Klant de mogelijkheid deze overeenkomst binnen 14 dagen zonder opgave van redenen te ontbinden.Deze bedenktijd gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger van de consument.

13.2 Consumentenklanten dienen tijdens de bedenktijd zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. De klant zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij de Producten met alle geleverde toebehoren (indien redelijkerwijs mogelijk) in de originele staat en verpakking aan Opdrachtnemer retourneren, conform de door Opdrachtnemer verstrekte redelijke instructies.
13.3 Indien de klant gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht, is hij verplicht dit binnen 14 (veertien) dagen na ontvangst van het product aan de ondernemer te melden. Consumentenklanten dienen het product binnen 14 (veertien) dagen nadat zij kenbaar hebben gemaakt gebruik te maken van hun herroepingsrecht het product te retourneren. De klant dient te bewijzen dat de geleverde goederen tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
13.4 Indien de consument de klant niet heeft laten weten dat hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht nadat de herroepingstermijn van 14 (veertien) dagen is verstreken, is de koop onherroepelijk mits het product niet aan de contractant is geretourneerd.


Diensten

13.5 Bij het verlenen van diensten, waaronder tevens maar niet enkel huur wordt verstaan, heeft de Consument de mogelijkheid de Overeenkomst binnen 14 dagen vanaf de datum van ondertekening van de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden. Dergelijke ontbinding of annulering is in de laatste 96 uur voor verzending niet meer gratis.
13.6 Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de klant zich richten naar de door de Opdrachtnemer bij de offerte of levering naar redelijkheid verstrekte instructies.
13.7 Indien een consumentklant gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen de volledige kosten van zijn retourzending voor zijn eigen rekening, inclusief aankoopkosten en servicekosten.
13.8 Indien de consument klant een bedrag betaald heeft voor een product of dienst, zal de Opdrachtnemer het bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen, mits het product weer terug ontvangen is door de Opdrachtnemer en mits er in redelijkheid nog geen kosten zijn gemaakt voor een dienst.

Uitsluiting van het herroepingsrecht

13.9 De ondernemer sluit het recht van de consument-klant uit om de in lid 1 en 2 omschreven producten en diensten te herroepen.

13.9.1: Producten:
a) door de opdrachtnemer tot stand gebracht volgens specificaties van de consument-opdrachtgever;
b) duidelijk persoonlijk van aard;
c) kan door zijn aard niet worden geretourneerd;
d) niet houdbare producten;
e) waarvan prijsschommelingen niet door opdrachtnemer kan worden beïnvloed
f) audio- en video-opnamen en computersoftware, waarvan
de consumentklant heeft de verzegeling verbroken.
g) hygiënische producten waarvan het zegel is verbroken.

Diversen

14.1 De Opdrachtgever heeft niet het recht om rechten of verplichtingen uit deze Overeenkomst over te dragen aan een derde partij zonder de schriftelijke toestemming van de Opdrachtnemer.
14.2 De klant zal deze overeenkomst of enige inhoud van zijn kennis met betrekking tot de ondertekening of uitvoering van deze overeenkomst en enige inhoud waarvan hij weet of reden heeft om te twijfelen aan het vertrouwelijke karakter van deze overeenkomst, niet aan derden bekendmaken. De vorige zin is niet van toepassing indien openbaarmaking noodzakelijk is voor de uitvoering van de overeenkomst of indien de klant op grond van wettelijke bepalingen verplicht is tot openbaarmaking.
14.3 Bij beëindiging van deze Overeenkomst, om welke reden dan ook, blijven de bepalingen die in wezen voor dit doel zijn bedoeld, van kracht.

Toepasselijk recht en geschillen

15.1 Op alle overeenkomsten waarop deze algemene voorwaarden geheel of gedeeltelijk van toepassing zijn, is Nederlands recht van toepassing. De toepasselijkheid van het Verdrag van de Verenigde Naties inzake internationale koopovereenkomsten betreffende roerende zaken, 1980 (Weens Koopverdrag/CISG) wordt uitdrukkelijk uitgesloten.
15.2 Alle geschillen verband houdende met of voortvloeiende uit deze Overeenkomst zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter te Utrecht.

Algemene Voorwaarden met betrekking tot verhuur aan Opdrachtgevers

Indien opdrachtnemer de producten verhuurt aan klant, gelden naast de algemene bepalingen van de Algemene Voorwaarden de bepalingen genoemd in dit hoofdstuk.

Levering(stermijnen) en retourneren

16.1 Tenzij anders is overeengekomen, dient de opdrachtgever het gehuurde bij de Opdrachtnemer op te halen en bij beëindiging van deze overeenkomst te retourneren. De kosten en het risico van het vervoeren en/of terugbrengen van gehuurde artikelen zijn volledig voor rekening van de klant.
16.2 Indien de opdrachtgever bij het laden en/of lossen gebruik maakt van medewerkers van de opdrachtnemer, worden deze medewerkers geacht ondergeschikt te zijn aan de opdrachtnemer en is de Opdrachtnemer verantwoordelijk voor de uitvoering van zijn diensten en neemt de volledige verantwoordelijkheid op zich.
16.3 Bij ontvangst door de klant van de gehuurde goederen worden deze geacht op gebreken te zijn geïnspecteerd en in goede staat te zijn ontvangen.
16.4 Indien opdrachtnemer aan opdrachtgever toezegt het gehuurde aan een ander te leveren, zal opdrachtnemer zich inspannen de overeengekomen leveringstermijnen zoveel mogelijk in acht te nemen. De vertraging in de levering mag echter ook na ingebrekestelling geen aanleiding geven tot een vordering tot schadevergoeding.
16.5 Tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen, bedraagt ​​de huurperiode één dag of een veelvoud daarvan. De huurperiode vangt aan op de eerste huurdatum op het overeengekomen aflevertijdstip uit het magazijn en loopt tot en met de laatst overeengekomen huurdatum. Tenzij anders is overeengekomen, dient het gehuurde materieel de dag volgend op de laatste huurdag voor 10.00 uur bij opdrachtnemer te zijn afgeleverd.
16.6 Opdrachtgever is verplicht het gehuurde binnen de in artikel 16.5 genoemde termijn aan opdrachtnemer te retourneren, bij gebreke waarvan opdrachtgever de direct aan opdrachtnemer verschuldigde boete verbeurt ter hoogte van de dagprijs van het gehuurde. Elk ingetreden uur verzuim laat het recht van Opdrachtnemer op aanvullende schadevergoeding onverlet.
16.7 Opdrachtgever is verplicht de gehuurde zaken op het in artikel 16.5 genoemde tijdstip bij opdrachtnemer af te leveren en in dezelfde staat als waarin deze zijn afgeleverd en geheel schoon te houden. Indien de Goederen gebrekkig of beschadigd blijken te zijn, of indien de Opdrachtgever de Goederen niet of niet adequaat heeft schoongemaakt, heeft de Aannemer het recht om reparaties of schoonmaakkosten in rekening te brengen bij de Opdrachtgever.

Verplichtingen van de wederpartij

17.1 De klant is verplicht het gehuurde enkel te gebruiken in overeenstemming met de bepalingen van deze overeenkomst
17.2 Het is voor Opdrachtgever niet toegestaan de gehuurde goederen of ter beschikking gestelde goederen aan derden in gebruik te geven of onder te verhuren of anderszins ter beschikking te stellen, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Opdrachtnemer.
17.3 Het is Opdrachtgever, en/of de door hem ingehuurde derden niet toegestaan wijzigingen aan te brengen in de gehuurde goederen. Indien dit toch gebeurt, aanvaardt Opdrachtnemer geen enkele verantwoordelijkheid en/of aansprakelijkheid voor hierdoor ontstane schade. Alle kosten van herstel of vervanging van de gehuurde goederen komen volledig voor rekening van Opdrachtgever.
17.4 De opdrachtgever is jegens de opdrachtnemer, zijn vertegenwoordigers of De persoon die op elk moment recht heeft op toegang tot het huurobject.
17.5 De ​​klant verplicht zich het gehuurde goed te bewaren en op te slaan bewaken. De klant dient zorg te dragen voor een veilige en deugdelijke opslag van de gehuurde goederen.
17.6 Het risico van verlies, diefstal of beschadiging van de gehuurde goederen gaat over op opdrachtgever zodra de goederen het magazijn van opdrachtnemer verlaten.
17.7 Klant is verplicht het gehuurde gedurende de looptijd van het eigendomsvoorbehoud te verzekeren tegen brand, ontploffing, overstroming en de risico’s van verlies, diefstal en beschadiging, waarvan de polis door klant opvraagbaar en ter inzage is. De opdrachtnemer zal de eerste zijn die hierom vraagt.

Reserveringen en annuleringen

18.1 Bij Opdrachtnemer kunnen goederen voor verhuur worden geboekt. Bij het tot stand komen van de overeenkomst wordt tussen partijen overeengekomen en vastgelegd in de overeenkomst het tijdstip en de periode die met de reservering gemoeid zijn en het tijdstip en de periode gedurende welke de opdrachtgever toegang moet hebben tot het gehuurde. Indien opdrachtgever het gehuurde niet binnen de overeengekomen tijd en termijn overneemt, blijft opdrachtgever verplicht de volledige huurprijs te betalen.
18.2 Onverminderd het voorgaande, heeft Opdrachtgever het recht de Overeenkomst schriftelijk op te zeggen dan wel de Overeenkomst schriftelijk te annuleren met inachtneming van de volgende termijnen en onder gehoudenheid van Opdrachtgever om de volgende bedragen aan Opdrachtnemer te voldoen. Bij opzegging/annulering:
a) tot en met 120 dagen voor uitvoeringsdatum: 30% van de overeengekomen prijs;
b) tot en met de 31 dagen voor uitvoeringsdatum: 50% van de overeengekomen
prijs;
c) minder dan 31 dagen doch meer dan 7 dagen voor uitvoeringsdatum: 60% van de
overeengekomen prijs;
d) binnen 7 dagen voor uitvoeringsdatum: 90% van de overeengekomen prijs.

Gebreken en schade

19.1 De klant is verplicht het gehuurde bij aflevering te (laten) inspecteren. Gebreken en afwijkingen dienen onmiddellijk schriftelijk te worden gemeld, anders wordt het verhuurde geacht in goede staat te verkeren.
19.2 Klant is verplicht eventuele schade of gebreken aan het verhuurde onmiddellijk aan opdrachtnemer te melden. De wederpartij zal geen reparaties (laten) uitvoeren zonder toestemming van de Opdrachtnemer.
19.3 Tenzij Opdrachtnemer anders besluit, mag Opdrachtnemer slechts in zijn eigen werkplaats wijzigingen en/of reparaties aan het gehuurde aanbrengen of uitvoeren.
19.4 Gebreken of beschadigingen aan het huurgoed geven de klant geen enkel recht jegens opdrachtnemer, in het bijzonder geen recht op vervanging en/of schadevergoeding. Indien opdrachtnemer producten aan opdrachtgever verkoopt, zijn naast de algemene bepalingen van de algemene voorwaarden ook de bepalingen genoemd in dit hoofdstuk van toepassing.

Eigendom

20.1 Alle aan Afnemer geleverde Goederen blijven eigendom van Opdrachtnemer totdat alle door Afnemer verschuldigde bedragen voor krachtens de Overeenkomst geleverde Goederen en alle bedragen voortvloeiende uit eventuele gebreken in betalingsverplichtingen volledig aan Opdrachtnemer zijn voldaan.
20.2 Zolang het eigendom van de geleverde goederen niet op de klant is overgegaan, mag de klant de goederen niet verpanden, eigendom overdragen of andere rechten aan derden verlenen, behoudens het bepaalde in de volgende leden.
20.3 Het is de klant toegestaan ​​de onder eigendomsvoorbehoud geleverde zaken in het kader van zijn normale bedrijfsuitoefening aan derden te verkopen en te leveren. De opdrachtgever is verplicht de geleverde zaken goed te verzorgen, eigendom ervan te behouden en deze tot enige en identificeerbare eigendom van opdrachtnemer te maken.
20.4 Indien de opdrachtgever artikel 20.3 niet naleeft, worden de door de opdrachtnemer geleverde bestaande goederen vermoed eigendom van de opdrachtnemer te zijn.
20.5 De ​​eigenaar is verplicht het geleverde gedurende de looptijd van het eigendomsvoorbehoud te verzekeren tegen de risico’s van brand, ontploffing, overstroming en diefstal, waarbij opdrachtnemer de polis van de verzekering op eerste verzoek mag opvragen en inzien.

Levering

1.1 Tenzij anders overeengekomen, geschiedt levering af magazijn van opdrachtnemer. Vanaf de datum van levering worden de goederen geleverd op risico van de klant.
21.2 Indien opdrachtnemer transport/verzending van de geleverde goederen verzorgt, geschiedt dit geheel voor rekening en risico van opdrachtgever, tenzij anders overeengekomen.
21.3 De klant dient de goederen bij aflevering te controleren op juistheid, volledigheid en beschadigingen.
21.4 De opdrachtgever is verplicht de goederen af ​​te nemen op het moment dat opdrachtnemer de goederen aflevert of opdraagt, dan wel op het moment dat opdrachtnemer de goederen aflevert.
Op het moment dat deze gegevens volgens de overeenkomst aan hem worden verstrekt.

21.5 Indien opdrachtgever de zaken weigert of nalatig is met het verstrekken van informatie of instructies die noodzakelijk zijn voor de levering, is opdrachtnemer gerechtigd de zaken op te slaan voor rekening en risico van opdrachtgever.

Garantie, reclamering en risico

22.1 De klant is verplicht de geleverde zaken bij aflevering te (doen) keuren (of door de opdrachtgever te keuren). Gebreken en afwijkingen dienen op de vrachtbrief/pakbon te worden vermeld, anders wordt de levering als intact beschouwd.
22.2 Eventuele zichtbare gebreken dienen tevens binnen 10 werkdagen na levering schriftelijk aan opdrachtnemer te worden gemeld, anders vervallen de rechten.
22.3 De garantieregeling en duur van de opdrachtnemer komen overeen met de fabrieksgarantietermijn voor de geleverde zaken. De opdrachtnemer is echter niet verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van het geleverde voor elke individuele toepassing van de opdrachtgever, noch voor eventuele adviezen met betrekking tot het gebruik of de toepassing van het geleverde.
22.4 Indien de klacht gegrond is en het gebrek valt onder de (geldige) fabrieksgarantie voor de geleverde zaken, zal opdrachtnemer de gebrekkige zaken vervangen. In ieder geval is de opdrachtnemer echter slechts aansprakelijk voor de omvang vermeld in de clausule “Aansprakelijkheid”. 22.5 De ​​garantie in lid 4 vervalt indien:
a) De klant heeft de geleverde goederen zelf gerepareerd en/of afgevoerdof is gerepareerd en/of bewerkt door een derde partij; b) de geleverde goederen aan ongebruikelijke omstandigheden zijn onderworpenof in strijd zijn met de
aanwijzingen van Opdrachtnemer en/of op de verpakking behandeld zijn
c) het gebrek geheel of gedeeltelijk te wijten is aan regelgeving van overheden met betrekking tot de aard of kwaliteit van de gebruikte materialen.
23.1 Het risico van verlies, diefstal of beschadiging van de goederen, producten, onderdelen of software die voorwerp van de overeenkomst zijn, gaat op opdrachtgever over bij vertrek uit het magazijn van opdrachtnemer
23.2 De opdrachtgever dient zich afdoende verzekerd te hebben tegen de in het vorige lid genoemde risico’s en de opdrachtnemer kan de polis van de verzekering op eerste

Retouren

24.1 Retournering kan uitsluitend plaatsvinden na voorafgaande schriftelijke toestemming van Opdrachtnemer.
24.2 Geheel of gedeeltelijk verwerkte goederen, beschadigde goederen en verpakte goederen met ontbrekende of beschadigde verpakking worden niet geretourneerd.
24.3 Retourzending van de geleverde zaken is voor rekening en risico van de opdrachtgever en is slechts toegestaan ​​met schriftelijke toestemming onder de door opdrachtnemer aangegeven voorwaarden.

Service

Deze bepalingen zijn naast de Algemene Bepalingen van de algemene voorwaarden van toepassing indien Opdrachtnemer diensten verleent, zoals advisering, serviceverlening, training, ondersteuning e.a..

Uitvoering

uitvoering van de overeenkomst

25.1 Opdrachtnemer zal de Werkzaamheden uitvoeren met de zorg van een goede opdrachtnemer.
25.2 Opdrachtnemer verplicht zich zich tot het uiterste in te spannen om de verplichtingen uit deze overeenkomst na te komen en geeft derhalve geen enkele garantie voor de resultaten.
25.3 De opdrachtnemer heeft het recht om met de eigenaar te onderhandelen om deze overeenkomst gedeeltelijk door een derde uit te laten voeren. Iedere aansprakelijkheid van opdrachtnemer voor gebreken van derden is uitgesloten.
25.4 De toepasselijkheid van de artikelen 7:404, 7:407 lid 2 en 7:409 van het Burgerlijk Wetboek wordt hierbij uitdrukkelijk uitgesloten.
25.5 Indien in de overeenkomst een termijn voor de voltooiing van de opdracht is gesteld, is dit voor opdrachtnemer geenszins een fatale termijn. Bij overschrijding van de termijn dient opdrachtgever opdrachtnemer schriftelijk in gebreke te stellen.

Meerwerk en wijzigingen

26.1 Wijzigingen in de overeenkomst door de opdrachtgever die niet door opdrachtnemer kunnen worden voorzien en kosten die tot meerwerk leiden, worden door opdrachtnemer tegen het overeengekomen tarief aan opdrachtgever in rekening gebracht. Ook meerwerk komt aan de orde als opdrachtnemer meer of andere werkzaamheden moet verrichten om de overeenkomst uit te kunnen voeren, omdat opdrachtgever onjuiste en onvolledige gegevens heeft verstrekt. De opdrachtnemer heeft het recht om op basis van ex-postberekeningen extra projectkosten in rekening te brengen bij de ontwikkelaar.
26.2 Na ondertekening van de overeenkomst dient opdrachtgever opdrachtnemer tijdig schriftelijk op de hoogte te stellen van iedere door opdrachtgever gewenste wijziging in de uitvoering van de overeenkomst. Wijzigingen in deze Overeenkomst zijn slechts van kracht indien zij schriftelijk door zowel Opdrachtnemer als Opdrachtgever zijn aanvaard.
26.3 Wijzigingen in deze overeenkomst kunnen een overschrijding van de oorspronkelijke leveringstermijn tot gevolg hebben. De Aannemer zal de Werkgever onverwijld van deze situatie op de hoogte stellen.

Medewerking van Opdrachtgever

27.1 De opdrachtgever zal opdrachtnemer op eigen initiatief of initiatief voorzien van alle relevante informatie die nodig is voor een correcte uitvoering van deze overeenkomst.
27.2 Indien opdrachtgever de voor de uitvoering van deze overeenkomst benodigde gegevens niet, niet tijdig of niet overeenkomstig de gesloten overeenkomst verstrekt, of indien opdrachtgever zijn informatieplicht niet nakomt, heeft opdrachtnemer recht op de uitvoering van deze overeenkomst uitstellen tot later opgeschort.
27.3 Om deze overeenkomst zo goed mogelijk volgens planning te kunnen uitvoeren, zal klant indien nodig voldoende personeel uit de eigen organisatie ter beschikking stellen en anderszins alle materialen en middelen ter beschikking stellen.
27.4 Eventuele extra kosten die Opdrachtnemer maakt als gevolg van het niet of niet tijdig verstrekken van informatie, personeel of materialen die nodig zijn voor een goede uitvoering van deze Overeenkomst, komen voor rekening van Klant.

Annulering

28.1 Indien Opdrachtgever en Opdrachtnemer overeenkomen dat Opdrachtnemer de Diensten op een specifieke uitvoeringsdatum zal uitvoeren en Opdrachtgever deze datum wil wijzigen, vergoedt Opdrachtgever aan Opdrachtnemer alle kosten die met een dergelijke wijziging gepaard gaan. Indien geannuleerd/geannuleerd:

a) tot en met 100 dagen voor de uitvoeringsdatum: 40% van de overeengekomen prijs;
b) 99 tot en met 30 dagen voor de uitvoeringsdatum: 60% van het overeengekomen bedrag
prijs;
c) 29 tot en met 7 dagen vóór de uitvoeringsdatum: 70 % overeengekomen prijs;
d) Binnen 7 dagen vóór de uitvoeringsdatum: 90% van de overeengekomen prijs.

Beste bezoeker, er is tijdelijk geen losse verhuur. Alleen apparatuur i.c.m. entertainment / acts .
Call me back
[contact-form-7 id="2108" title="Call me back"]